niedziela, 30 września 2012

Facebook "czyści" Strony i usuwa niepewne konta.

Na początku miesiąca pisałem, że Facebook przymierza się do weryfikacji osób lubiących nasze Strony. Miał sprawdzić i usunąć osoby, które przyszły do nas z niepewnych źródeł aby zostawić tylko prawdziwych, aktywnych użytkowników, którzy będą mogli się angażować na Stronie.


Od środy oficjalnie Facebook zaczął "czystki" no i już widać tego efekty. Obrazek powyżej potwierdza informacje.


sobota, 29 września 2012

Nadchodzi Nowy Myspace

Wieczorem w poniedziałek pojawiły się na Facebooku linki do nowego Myspace. Serwisu, który kilka lat temu uważany był za najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie.


Serwis otrzymał kilka zmian w wyglądzie i będzie chciał walczyć m.in. z Facebookiem, Twitterem czy LinkedIn o zainteresowanie użytkowników. Czekam na dojście do serwisu, dodałem maila, zobaczymy kiedy wyślą dostępy.


piątek, 28 września 2012

Facebook wszedł w social gifting

Wczoraj pisałem o tym, że Facebook kupił jakiśczas temu firmę zajmującą się social gitfingiem i prawdopodobnie będzie udostępniał użytkownikom możliwość zakupu i wysyłania prezentów swoim użytkownikom.


Rano zauważyłem, że właśnie wczoraj Facebook wprowadził taką opcję. Więcej dowiecie się po odwiedzeniu Strony na temat social gifting oraz po przejrzeniu filmiku



czwartek, 27 września 2012

Facebook wejdzie w social gifting?

Widać, że social gifting robi się coraz bardziej popularny. Ostatnio odkryto, że Facebook kupił firmę posiadającą aplikację do przesyłania prezentów na Facebooku - Karma.


Osoby używające Karmy mogą zobaczyć kiedy ich znajomi na Facebooku mają urodziny, imieniny, kiedy się zaręczyli, kiedy urodziło się im dziecko i wręczyć kartkę z życzeniami czy produkt oferowany przez setki sklepów w USA.


środa, 26 września 2012

Ile czasu kradną nam w pracy social media?

Kto z Was miał taką sytuację, że zajmował się jakąś rzeczą i nagle wyskoczyło mu powiadomienie na Facebooku. Nie było możliwości, żebym go nie przeczytał.


Zobaczcie ile gospodarka może stracić przez takie niekontrolowane zaglądanie na różne serwisy społecznościowe. No i nie pokazujcie infografiki szefowi;)


wtorek, 25 września 2012

W serwisach społecznościowych podajemy za dużo danych.

Jakie dane udostępniacie serwisom społecznościowym z których korzystacie? Poniżej znajdziecie infografikę w której widać jakie dane wpisujemy w najpopularniejsze serwisy.


Do tego zobaczyć możecie co by mogło się stać, gdyby te dane wpadły w niepowołane ręce. Uważajcie na to, czym się dzielicie w social media.


poniedziałek, 24 września 2012

Mobilny Facebook rośnie w siłę!

Z ostatnich statystyk podanych przez Facebook wynika, że serwis użytkuje z poziomu urządzenia mobilnego już ponad 500 mln użytkowników.


Socialbakers stworzyło interesującą infografikę, w której widać jak w przeciągu kilku miesięcy ilość użytkowników mobilnej wersji serwisu wzrastała, które platformy są najbardziej popularne i w jakim kraju jest najwięcej mobilnych użytkowników.



niedziela, 23 września 2012

e-czytniki coraz bardziej popularne

Kto z Was ma czytnik e-książek? Ja mam Nook od Barnes and Nobles i jestem z niego bardzo zadowolony. Na początku "ery czytników" myślałem, że się do nich nie przekonam a tu taka zmiana;)


Niżej infografika, która pokazuje jak e-książki i e-czytniki zdobywają na świecie coraz większą popularność. Zastanawiacie się czy kupić? Polecam.


sobota, 22 września 2012

Jak dodać Ofertę na Facebooku?

W piątek Facebook wprowadził wreszcie Oferty dla Stron. Są one dostępne dla wszystkich Stron, które mają więcej niż 400 lubiących. Pierwsza Oferta jest darmowa a za kolejną trzeba zapłacić.


Tak naprawdę nie płacimy Facebookowi za Ofertę ale za jej promocję wśród swoich fanów - Facebook chce, żeby oferta była widoczna dla jak największej ilości osób lubiących naszą Stronę.


piątek, 21 września 2012

Facebook Offers coraz bardziej dostępne

Facebook ogłosił, że Oferty będą coraz bardziej dostępne dla firm. Jednak aby ją uruchomić trzeba będzie przeznaczyć przynajmniej 5$ na reklamę postu z Ofertą.


Reklama ma na celu promocję postu tak, aby więcej osób go zobaczyło.


Jak stworzyć świetną kampanię na Facebooku?

Co jakiś czas Facebook organizuje szkolenia online poświęcone różnym kwestią poruszania się po Facebooku. Jako, że co miesiąc, dwa powstają nowe produkty to szkoleń trochę jest;)
Najnowsze szkolenie pokazuje jak stworzyć świetną kampanię z użyciem reklam na Facebooku.


Dodatkowo panie informują o kilku ważnych rzeczach związanych z naszymi zachowaniami na serwisie:


czwartek, 20 września 2012

Google+ ma ponad 400 mln użytkowników!

Senior Vice President of Engineering Vic Gundotra ogłosił na G+, że serwis ma już ponad 400 mln użytkowników.


Podobno ma on także 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie – jeżeli liczymy także osoby, które używają mobilnej aplikacji.


Interaktywna mapa międzynarodowych znajomości na Facebooku.

Bardzo fajna grafika powstała w laboratoriach Facebooka;) Jeżeli zastanawiacie się, z jakich krajów mamy najwięcej znajomych na Facebooku to podpowiadamy, że to nie Niemcy czy Amerykanie a Brytyjczycy, Irlandczycy i dopiero później Niemcy;)


Źródło i możliwości generowania innych zestawień

Chiński Renren kopiuje facebookowy Timeline.

W 2005 w Chinach powstał serwis Renren i od samego początku bardzo wzorował się na trochę starszym sąsiedzie z USA, który w Chinach jest zablokowany.


Kilka dni temu wprowadził kolejny podobny element – Timeline. Jest w nim m.in. dostępne coverphoto i milestones. Jak się Wam podoba wersja chińska?:) Ciekawe czy Facebook będzie z tego wyciągała jakieś prawne konsekwencje?


środa, 19 września 2012

Zmiany w wyglądzie Twittera.

Twitter wprowadził wczoraj kilka zmian do swojego serwisu. Dodatkowo wprowadził nowa aplikację na iPad i apdejtował aplikacje na iPhone i Androida.


Co dokładnie się zmieniło w wyglądzie serwisu?


Na Facebooku można promować posty i ustawiać czas publikacji z poziomu smartfona

W AppleStore pojawił się dzisiaj update, dzięki któremu możemy m.in. promować wybrane posty z poziomu telefonu komórkowego. Za usługę płacimy za pomocą konta paypal lub kartą kredytową


Dodatkowo można ustawić czas publikacji postu na kilka godzin/dni/miesięcy do przodu.
Opcje te są od jakiegoś czasu dostępne w serwisie w wersji www.


wtorek, 18 września 2012

Facebook najpopularniejszy w Japonii.

Facebook przekroczył 15 mln użytkowników w Japonii i tym samym stał się najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Kraju Kwitnącej Wiśni, wyprzedzając dotychczasowego lidera Mixi.


Facebook w Japonii rozwija się bardzo szybko – w styczniu 2011 miał podobno 2 mln użytkowników, na początku 2012 już 10 mln a we wrześniu 15 mln.


poniedziałek, 17 września 2012

Facebook ubił Reach Generator.

Pamiętacie, gdy Facebook wprowadził Reach Generator? Miał on pomóc docierać do większej ilości fanów na Stronie – z 16% do 75%. Reklama miała być puszczana przez Facebooka.


Okazało się, że Facebook nie będzie dłużej oferował tej usługi a w zamian będzie skupiał się na reklamach promujących posty. 


czwartek, 13 września 2012

Nowe, dokładniejsze opcje targetowania reklam na Faceboku

Jeżeli chcecie naprawdę dokładnie określić grupę osób, do których chcecie dotrzeć, to Facebook wprowadził opcję specjalnie dla Was:)


Od kilku dni można targetować reklamę na powyższe elementy: maile, numery telefonów i ich facebookowe ID.


środa, 12 września 2012

Fanpage Trends za sierpień

Już jest! Jeszcze gorący, prosto ze strony Sotrender, sierpniowy raport podsumowujący działania firm na Facebooku.

Raport do pobrania tutaj

wtorek, 11 września 2012

Social Desk – narzędzie usprawniające działania marketingowe na Facebooku.

Na polskim rynku już od dobrych 2-3 lat dostępne są narzędzia usprawniające zarządzanie Stronami (Sotrender, Napoleon, Megafoni) czy pozwalające na angażowanie fanów prostymi konkursami i oferujące narzędzia "ulepszające" Strony na Facebooku (Megafoni, Fanpoint, Socialapps).


Kilka tygodni temu zadebiutował nowy gracz na rynku - socialdesk od Mitu a zadebiutował bardzo wciągającym branżę konkursem na mistera i miss social media.


poniedziałek, 10 września 2012

Nowy wygląd Stron firmowych w LinkedIn

Największy na świecie serwis społecznościowy dla biznesu przedstawił właśnie nowy wygląd Stron firmowych. Na razie zmiany są dostępne dla wybranych, dużych brandów ale już niedługo każda firma będzie mogła stworzyć sobie taką Stronę.


Co się zmieniło?
- nowy design, który ułatwia zorientowanie się w Stronie, znalezienie tego elementu o który nam chodziło
- nowy wygląd będzie dostępny też na urządzeniach mobilnych w aplikacji na iOS, Android i iPad
- wiadomości publikowane przez firmę są tak usytuowane (w centrum) i zachęcają do większego zaangażowania ze strony obserwujących
- firma może dodać duże zdjęcie, coś jak coverphoto na Facebooku


niedziela, 9 września 2012

Durex życzy bezpiecznych lotów

Producent prezerwatyw Durex przygotował nietypowy spot promocyjno-edukacyjny, na którym stewardessa objaśnia pasażerom... jak zakładać prezerwatywę.



sobota, 8 września 2012

Czy młodsi internauci rozmawiają o szkole podczas wakacji?

Czy młodzi internauci rozmawiają o szkole podczas wakacji? Jak wynika z infografiki przygotowanej przez Newspoint mimo okazji do odpoczynku, uczniowie prowadzili w internecie wiele dyskusji o tejże instytucji.

 


piątek, 7 września 2012

Facebook walczy z fałszywymi lajkami, aby przekonać reklamodawców

Facebook próbuje ograniczyć liczbę fałszywych lajków. Fałszywe kliknięcia „lubię to” mogą zaszkodzić wiarygodności relacji, jakie obecne w serwisie marki budują z użytkownikami, i tym samym zagrozić dochodom Facebooka z reklam.
Uznawanie liczby kliknięć „lubię to” za podstawowy miernik relacji marek z użytkownikami na Facebooku doprowadził do pojawienia się firm sprzedających fałszywe kliknięcia. Kupowanie lajków pozwala na błyskawiczne zwiększenie popularności profilu, jest jednak pogwałceniem regulaminu portalu.


czwartek, 6 września 2012

Bonbonier – pierwszy w Polsce serwis Social Gifting

Bonbonier to pierwszy w naszym kraju serwis, który wykorzystuje potencjał portali społecznościowych. Idea takiego rodzaju serwisów przyszła do nas z Zachodu – w USA, Szwecji, Norwegii i UK tego typu serwisy są bardzo popularne.


Chcecie zobaczyć dokładniej jak działa Bonbonier? Przez twórców serwisu zostałem poproszony o przetestowanie go i sprawdzenia, w jaki sposób działa, czy jest prosty w obsłudze, czy warto coś w nim zmienić.


środa, 5 września 2012

Będziemy dostawać więcej powiadomień na Facebooku?

Już niedługo może zwiększyć się ilość powiadomień, które otrzymujemy na Facebooku. Wybrani developerzy aplikacji mogą testować kod, za pomocą którego będą mogli kazać wszystkim aplikacjom wysyłać nam powiadomienia.


Użytkownicy łatwo będą mogli sobie te powiadomienia wyłączyć - wystarczy, że klikną przy powiadomieniu "x".

Źródło



wtorek, 4 września 2012

Czy reklamy na Facebooku działają?

W Sieci pojawiła się interesująca infografika, która porównuje reklamy, które można puszczać na Facebooku z reklamami, które można puszczać na Google:


Wg. infografiki, wygrywa Google. Jakie są ważne informacje odnoście tych dwóch możliwości reklamowych:
- reklama Facebooka może trafić prawie do 1 mld internautów
- Facebook dociera do prawie 51% użytkowników internetu na świecie
- Google dociera prawie do 90% użytkowników internetu (włączając YouTube, usługę Blogger i Gmail)
- Facebook wygenerował 1,09 mln$ zysku a Google 2,9 mln $
- W USA CTR w reklamach na Facebooku to 0,051% a na Google 0,4%


poniedziałek, 3 września 2012

Social Nation - zobacz, kogo warto subskrybować na Facebooku

Michał Sadowski z Brand24 przedstawił pod koniec zeszłego tygodnia bardzo interesujący projekt - stworzył podstronę w której można spojrzeć, kogo warto subskrybować na naszym rodzimym facebookowym podwórku:


Dodane osoby są uszeregowane pod względem ilości subskrybentów. Jeżeli widzimy, że kogoś ważnego nie ma, możemy zgłosić, dodać do listy.

niedziela, 2 września 2012

Zobacz kto z członków facebookowej grupy widział Twój post.

Kolejnym użytkownikom Facebooka pokazuje się nowa funkcja Grup - jeżeli opublikowaliśmy post, będziemy mogli zobaczyć kto widział nasz wpis.


Klikając na "Widziany przez" zobaczymy profile osób, które widziały nasz wpis. Osoby te możemy też zaprosić do znajomych lub wysłać im zaproszenie do znajomych.


sobota, 1 września 2012

Milion użytkowników GoldenLine

Jak podał serwis, sierpień był rekordowy pod względem odwiedzin, a liczba zarejestrowanych profili przekroczyła właśnie milion.


GoldenLine działa na polskim rynku od 2005 roku, zatrudniając około stu pracowników i pomagając znaleźć pracę innym. Według badania Megapanel PBI/Gemius z czerwca 2012 roku serwis odwiedza prawie 2 miliony użytkowników miesięcznie.